DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

BVLOS

Ralph thompson

Well-Known Member
Joined
Feb 26, 2019
Messages
794
Reactions
578
Location
Montreal, Quebec, Canada
For those following progress on BVLOS in CANADA, here is the feedback given during the 90 day consultation period, after introducing BVLOS amendments to the Canadian RPAS regulations last June. Details given in the hyperlink in the 3rd para.
UNCLASSIFIED / NON CLASSIFIÉ​

(Le français suit l’anglais.)

Notice to CARAC members,

In April 2020, Transport Canada (TC) published the Notice of Proposed Amendment (NPA) – Remotely Piloted Aircraft Systems (RPAS), Lower-Risk Beyond Visual Line-of Sight (BVLOS). The NPA outlined Transport Canada’s intention to introduce regulations that would enable routine visual line-of-sight (VLOS) operations with heavier RPAS and lower-risk BVLOS operations. Subsequently, TC published a fee proposal and proposal for an RPAS Medical Standard to support the NPA in 2021.

To further advance this regulatory proposal, on Saturday, June 24th, 2023, TC published proposed amendments to Part IX of the Canadian Aviation Regulations in Canada Gazette, Part I - Regulations Amending the Canadian Aviation Regulations (RPAS – Beyond Visual Line-of-Sight and Other Operations). This proposal would allow routine BVLOS operations with RPAS up to 150 kg away from populated areas in uncontrolled airspace at low altitudes and includes routine VLOS operations with RPAS up to 150 kg.

The 90-day consultation period for the proposal in Canada Gazette, Part I ended on September 22nd, 2023. TC received 346 comments submitted through the Online Regulatory Consultation System (ORCS). All of the comments are available online here (with exceptions for confidential comments, comments from other Canadian or foreign government departments, and comments with personal information or profanity). TC prepared a “What We Heard Report” to provide an overview of general themes observed during the virtual consultation sessions and written submissions received online. The report summarizes the proposed regulatory framework, provides an overview of the consultation sessions, and identifies the key themes we heard from stakeholders. The What We Heard Report is now available online here.

TC would like to thank all stakeholders who participated in this consultation process. We received a lot of insightful comments through ORCS and verbal feedback through our Q&A sessions. We will be reflecting on and using this feedback as we move towards the publication of the regulatory amendments in Canada Gazette, Part II, which is targeted for late 2024.

If there are any questions or if you would like to get in contact with the RPAS regulatory team, they can be reached at: [email protected].

Sincerely,

Canadian Aviation Regulation Advisory Council
Transport Canada / Government of Canada
Email: [email protected]
Website: Canadian Aviation Regulation Advisory Council (CARAC)
You have received this email because you have subscribed to CARAC notices using the CARAC website. You can always unsubscribe from our mailing list by sending us an email at [email protected]. An email confirming the withdrawal of your email address will be sent to you afterwards.

**************************************************
Avis aux membres du CCRAC,

En avril 2020, Transports Canada a publié l’Avis de proposition de modification (APM) – Les systèmes d’aéronefs télépilotés (SATP) - au-delà de la visibilité directe (BVLOS) à faible risque. L’APM présentait l’intention de Transports Canada d’introduire une réglementation qui permettrait des opérations de routine en visibilité directe (VLOS) avec un SATP plus lourd et des opérations SATP BVLOS à moindre risque. Par la suite, TC a publié une proposition de frais et une proposition de norme médicale pour les SATPs pour soutenir l’APM en 2021.

Pour faire avancer cette proposition réglementaire, le samedi 24 juin 2023, TC a publié des propositions d'amendements à la Partie IX des Règlements de l'aviation canadien dans La Gazette du Canada, Partie I - le Règlement modifiant le Règlement de l’aviation canadien (SATP – opérations au-delà de la visibilité directe et autres). Cette proposition élargit l'APM pour permettre les opérations de routine BVLOS avec des SAPR jusqu'à 150 kg loin des zones peuplées dans l'espace aérien non contrôlé à basse altitude, et inclut les opérations de routine VLOS avec des SATP jusqu'à 150 kg.

La période de consultation de 90 jours pour la proposition dans la Partie I de la Gazette du Canada s'est terminée le 22 septembre 2023. TC a reçu 346 commentaires par l'intermédiaire du système de consultation réglementaire en ligne (SCRL). Tous les commentaires sont disponibles en ligne ici (à l'exception des commentaires confidentiels, des commentaires provenant d'autres ministères canadiens ou étrangers et des commentaires contenant des informations personnelles ou des blasphèmes). TC a préparé un rapport sur ce que nous avons entendu afin de fournir une vue d'ensemble des thèmes généraux observés lors des sessions de consultation virtuelles et des soumissions écrites reçues en ligne. Ce rapport résume le cadre réglementaire proposé, donne un aperçu des sessions de consultation et identifie les principaux thèmes abordés par les parties prenantes. Le rapport sur ce que nous avons entendu est désormais disponible en ligne ici.

TC aimerait remercier tous les intervenants qui ont participé à ce processus de consultation. Nous avons reçu de nombreux commentaires perspicaces via SCRL et des commentaires verbaux lors de nos sessions de questions-réponses. Nous réfléchirons à ces commentaires et les utiliserons alors que nous nous dirigeons vers la publication des modifications réglementaires dans la Gazette du Canada, Partie II, prévue pour la fin de 2024.

Si vous avez des questions ou si vous souhaitez entrer en contact avec l'équipe de réglementation des SATP, vous pouvez les joindre à : [email protected].

Veuillez accepter nos salutations,

Conseil consultatif sur la réglementation aérienne canadienneTransports Canada / Gouvernement du CanadaCourriel : [email protected]
Site Internet : Conseil consultatif sur la réglementation aérienne canadienne (CCRAC)

Vous avez reçu ce courriel parce que vous vous êtes abonné aux avis du CCRAC en utilisant le site Internet du CCRAC. Vous pouvez toujours vous retirer de notre liste de distribution en nous envoyant un courriel à [email protected]
 
Good luck with that
I haven’t seen evidence of a herd of whatever officials would be monitoring these infractions out wandering the streets looking for the individuals doing what they feel serves their needs. Possibly that could change at some point and will be interesting to follow that progression.
Time will tell!
 
I havnt seen any herds of officials wandering around serving their needs, but time WILL tell
 
  • Like
Reactions: Starz
Lycus Tech Mavic Air 3 Case

DJI Drone Deals

New Threads

Members online

Forum statistics

Threads
131,131
Messages
1,560,138
Members
160,100
Latest member
PilotOne