DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

Non flight-batttery mode

Nitros

New Member
Joined
Apr 19, 2021
Messages
1
Reactions
0
Age
28
Location
Dalarna
Hej, alla flygare

Jag vill aktivera non flight-battery mode på min Mavic Pro för att flyga högre och längre.

Jag installerade DJI Assistant 2 för att få tillgång till menyn med inställningar för att byta till batteriläge non flight-bettery

Nu till punkten.

Jag har inte gjort det förut, men jag har sett folk på YouTube göra det.

Jag verkar ha en annan version av Dji Assistant 2 eftersom det finns färre alternativ på menyn på den här versionen än den version som folk på YouTube använder. Meny-alternativet jag behöver gå in på för att ändra detta (Flight Setup) finns inte ens .. Och jag kan inte hitta en annan version av DJI Assistant 2 heller

Jag är desperat och vill kunna ändra detta så snabbt som möjligt och kunna flyga utan dessa mycket störande säkerhetssystem och nu undrar jag om någon av er vet hur detta fungerar och kan hjälpa mig genom detta problem och lösa det?

Daniel
 
Daniel, welcome to the forum.
You are well out of city regions by the looks, but Swedish airspace rules may apply that you may not be aware of ?

Here's a link to a popular drone rules site, most countries information is up to date usually.


Sweden looks to have some pretty reasonable drone rules . . .
Funny though, they list rules and show a video of drone flying at night over Stockholm city (maybe it is ok there ?).
 
Hej, alla flygare

Jag vill aktivera non flight-battery mode på min Mavic Pro för att flyga högre och längre.

Jag installerade DJI Assistant 2 för att få tillgång till menyn med inställningar för att byta till batteriläge non flight-bettery

Nu till punkten.

Jag har inte gjort det förut, men jag har sett folk på YouTube göra det.

Jag verkar ha en annan version av Dji Assistant 2 eftersom det finns färre alternativ på menyn på den här versionen än den version som folk på YouTube använder. Meny-alternativet jag behöver gå in på för att ändra detta (Flight Setup) finns inte ens .. Och jag kan inte hitta en annan version av DJI Assistant 2 heller

Jag är desperat och vill kunna ändra detta så snabbt som möjligt och kunna flyga utan dessa mycket störande säkerhetssystem och nu undrar jag om någon av er vet hur detta fungerar och kan hjälpa mig genom detta problem och lösa det?

Daniel
Translator please, my Swedish is rusty!
 
Translator please, my Swedish is rusty!

I'll do the honours, right mouse click, translate to English :)
Here it is . . .

_______________________

Hi all pilots

I want to enable non flight battery mode on my Mavic Pro to fly higher and longer.

I installed DJI Assistant 2 to access the menu with settings to switch to battery mode non flight-bettery

Now to the point.

I've not done it before, but I've seen people on YouTube do it.

I seem to have a different version of Dji Assistant 2 because there are fewer menu options on this version than the version that people on YouTube use. The menu option I need to go into to change this (Flight Setup) does not even exist .. And I can not find another version of DJI Assistant 2 either

I am desperate and want to be able to change this as quickly as possible and be able to fly without these very disruptive safety systems and now I wonder if any of you know how this works and can help me through this problem and solve it?

Daniel
 
Hej, alla flygare

Jag vill aktivera non flight-battery mode på min Mavic Pro för att flyga högre och längre.

Jag installerade DJI Assistant 2 för att få tillgång till menyn med inställningar för att byta till batteriläge non flight-bettery

Nu till punkten.

Jag har inte gjort det förut, men jag har sett folk på YouTube göra det.

Jag verkar ha en annan version av Dji Assistant 2 eftersom det finns färre alternativ på menyn på den här versionen än den version som folk på YouTube använder. Meny-alternativet jag behöver gå in på för att ändra detta (Flight Setup) finns inte ens .. Och jag kan inte hitta en annan version av DJI Assistant 2 heller

Jag är desperat och vill kunna ändra detta så snabbt som möjligt och kunna flyga utan dessa mycket störande säkerhetssystem och nu undrar jag om någon av er vet hur detta fungerar och kan hjälpa mig genom detta problem och lösa det?

Daniel
Welcome to the forum from the deserts of Arizona! Enjoy! ... but please use only English in your posts, per posted forum rules.
 
  • Like
Reactions: Armillaria

DJI Drone Deals

New Threads

Forum statistics

Threads
131,226
Messages
1,561,052
Members
160,179
Latest member
InspectorTom