DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

Twice inexplicable crash with Litchie

Lou Kruisbergen

New Member
Joined
May 9, 2020
Messages
2
Reactions
0
Age
73
Location
Grave
Toen ik enkele weken geleden op verzoek van de pastoor de kerkramen in de kerk inspecteerde op onderhoud, stortte ik op onverklaarbare wijze in met mijn Mavic Zoom. Ik merkte dat mijn Mavic niet stil bleef hangen maar wegdreef zonder een stok aan te raken. Toen ik me tegen hem keerde, rende hij plotseling op een speciale manier weg. Hij vloog tegen de kerkmuur en vloog er langs. Normaal vliegt de drone horizontaal. Maar nu was het onder een hoek van 90 graden gekanteld en vloog het zo strak tegen de muur dat het uiteindelijk tegen de kansel botste. Toen dacht ik aan een storing door het ontbreken van een gps-signaal in de kerk.





De tweede keer was afgelopen weekend toen een trompettist boven in de kerktoren op de Last Post speelde. Tijdens de Orbit merkte ik dat de sticks niet goed reageerden. Toen de trompettist klaar was, bracht ik de drone terug in Orbit-modus tot net boven waar ik was opgestegen (+/- 45 meter hoogte). Ik ging over van Orbit-modus naar FPV-modus toen het allemaal fout ging. Ik zag zowel op het scherm als in de lucht dat de drone onder een hoek van 90 graden was gekanteld en met volle snelheid was afgedaald. Tijdens de vlucht schakelde ik snel mijn moduleschakelaar van P naar T om de drone te stabiliseren. Dit lukte niet en de drone boorde op volle snelheid op 2 meter afstand van mij de grond in.


Ik weet ook niet hoe ik vluchtgegevens moet lezen. Log Flight was aan, maar Ardata UAV Token en Automatic Sync waren uitgeschakeld. Als ik niet kan achterhalen wat er mis is gegaan, voel ik me gedwongen Lichie te verlaten. En ik zou het heel erg vinden, want ik vind Litchie een geweldige bordpropaganda.


Gr. Lou Kruisbergen (Nederland)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee onverklaarbare cressen met Litchie





Toen ik enkele weken geleden op verzoek van de pastoor de kerk ramen binnen in de kerk inspecteren voor onderhoud ben ik op onverklaarbare wijze gecrasht met mijn Mavic Zoom. Ik merkte dat mijn Mavic niet stil bleef hangen maar weg dreef terwijl ik geen stick aanraakte. Toen ik tegen sturen ging hij er opeens op bijzondere manier vandoor. Hij vloog daarbij tegen de kerkmuur vloog er veder langs. Normaal vliegen de drone horizontaal. Maar nu was hij gekanteld in een hoek van 90 graden en en vloog zo strak tegen de muur aangedrukt verder en crashte uiteindelijk tegen de preekstoel. Toen dacht ik aan een storing als gevolg van het ontbreken van een GPS signaal in de kerk.






De tweede keer was het afgelopen weekend toen een trompettist de Last Post speelde boven in de kerktoren. Tijdens de Orbit merkte ik dat de sticks niet lekker ervaren. Toen de trompettist werd afgespeeld heb ik de drone in de Orbit-modus teruggehaald tot vlak boven de plek waar ik opgestegen was (+/- 45 meter hoogte). Ik schakelde van Orbit mode over naar FPV mode toen het helemaal mis ging. Ik zag zowel op het scherm als in de lucht dat de drone gekanteld onder een hoek van 90 graden en met volle snelheid naar onderen kwam. Ik schakelde snel onder de vlucht mijn module schakelaar van P naar T om de drone te stabiliseren. Dit haalde niks uit en drone boorden zich op volle snelheid op 2 meter afstand van mij in de grond.


Ik weet ook niet hoe ik vluchtgegevens kan uit lezen. Log Flight stond aan maar Ardata UAV Token en Automatic Sync stonden uit. Als ik niet kan achterhalen wat er verkeerd ging voel ik mij genoodzaakt om met Lichie te stoppen. En dat zou ik heel jammer vinden wil ik vind Litchie een geweldig bestuursters propaganda.


Gr. Lou Kruisbergen (Nederland)
 
>>From Google Translate<<

When I inspected the church windows in the church for maintenance a few weeks ago at the pastor's request, I inexplicably collapsed with my Mavic Zoom. I noticed that my Mavic did not stay still but drifted away without touching a stick. When I turned on him, he suddenly ran away in a special way. He flew against the church wall and flew past it. Normally the drone flies horizontally. But now it was tilted at a 90-degree angle and flew so tightly against the wall that it eventually collided with the pulpit. Then I thought of a malfunction due to the lack of a GPS signal in the church.

The second time was last weekend when a trumpet player at the top of the church tower played on the Last Post. During the Orbit I noticed that the sticks did not respond well. When the trumpet player finished, I brought the drone back in Orbit mode to just above where I had taken off (+/- 45 meters height). I switched from Orbit mode to FPV mode when it all went wrong. I saw both on screen and in the air that the drone was tilted at an angle of 90 degrees and descended at full speed. In flight, I quickly switched my module switch from P to T to stabilize the drone. This did not work and the drone drilled into the ground at full speed 2 meters away from me.

I also don't know how to read flight data. Log Flight was on, but Ardata UAV Token and Automatic Sync were disabled. If I can't figure out what went wrong, I feel compelled to leave Lichie. And I would really mind, because I think Litchie is a great sign propaganda.
 
I would guess at a motor failure or a prop problem, im sure someone can tell you how to upload the log file
 
[QUOTE = "steve_lyt, post: 988883, deksel: 100357"]
Ik zou raden bij een motorstoring van een propprobleem, ik weet zeker dat iemand je kan vertellen hoe je het logbestand moet uploaden
[/ CITAAT]


Bedankt, ik ga erover nadenken
 
Lycus Tech Mavic Air 3 Case

DJI Drone Deals

New Threads

Forum statistics

Threads
131,154
Messages
1,560,464
Members
160,130
Latest member
davidt2