DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

Grading D-Log M in Resolve

Zdá se, že dáváte dohromady své myšlenky správným způsobem pro HDR. D-Log používám pro své nahrávky na Mavic Cine a nahrávám do formátu ProRes, takže 422 záznamů a 10 bitů hloubky. D-Log má obrovský barevný gamut, který nemůžete využít v Rec 709, a navíc D-Log záznam nabízí 15 stop dynamického rozsahu. Pokud máte zájem, je zde papír od DJI, který ukazuje graf chromatičnosti, který překrývá D-Log a Rec 709, takže můžete vidět barvu, kterou vyhazujete pomocí LUT, abyste ji přenesli do Rec 709. https://dl. djicdn.com/downloads/zenmuse+x7/20171010/D-Log_D-Gamut_Whitepaper.pdfNenatáčel jsem pomocí HLG, protože většina mé práce je pro klienty, kteří mají zájem o získání záznamů Log, pokud si je zakoupí, ale za sebe jsem velmi spokojený s D-Log jako výchozím bodem v Davinci Resolve. Pokud přestanete používat Davinci Wide Gamut, navrhněte, abyste začali. Přiložím snímek obrazovky, jak by mělo vypadat vaše nastavení barev v Davinci. Nejprve byste měli mít spravovanou horní řadu v Davinci Color. Nechcete nic automatického. Dále přejděte v seznamu dolů na vlastní. Tím se otevírá každý možný barevný svět. Vstupní barevný prostor lze nastavit na D-Log, pokud používáte pouze záběry z vašeho DJI Mini, a to aplikuje správnou vstupní barevnou transformaci na vaše záběry, když je přenesete do projektu. V místnosti pro média v pracovním prostoru Davinci Wide Gamut můžete vybrat libovolnou stopáž a přiřadit správnou vstupní barevnou transformaci, pokud ji Davinci nepoužije správně. Jinými slovy, můžete mít sRGB grafiku vytvořenou na počítači, můžete mít záznam Sony, jako já v tomto snímku obrazovky, to je S-Gamut3 Slog3 Cine. Přidám další snímek obrazovky. Tento vstupní barevný prostor přiřadí správný barevný vstup pro převod vašich záběrů do barevného prostoru Davinci Wide Gamut. Toto není LUT, ale vstupní barevná transformace. Téměř všechny LUT vedou k tomu, že záběry jsou ztlumeny na Rec 709, jen aby se tento bod zopakoval. Zpět na nastavení barev vyberte Davinci WG jako svůj barevný prostor, jas na časové ose 1000 nitů a výstup Rec 2020 a ST2084 1000 nitů. ST 2084 je přenosová funkce, která rozšíří všechny důležité informace nad rámec základních 100 nitů standardních displejů nebo televizního vysílání na 1000 nitů. Tak je dosaženo HDR, ať už HDR 10 nebo Dolby Vision. Jako primární barvu musíte vytisknout Rec 2020, aby odpovídala požadavkům na nahrávání na YouTube pro HDR. Vystupoval bych jako H265 a změnil bych hlavní 10 na 4:2:2 10 a ujistěte se, že jste vybrali vložená metadata a exportovali metadata v horní části výstupního modulu. Na jednu věc jsem zapomněl, že v hlavním nastavení v Davinci zapněte zaškrtávací políčko pro metadata HDR. Na stránce barev vyberte metadata HDR 10, protože Youtube nepodporuje Dolby Vision. To je vše, co mě zatím napadlo. Nastavte styl rozsahu na HDR v pravém horním rohu. Poté se zobrazí rozsah, který ukazuje 100 nitů až do 1 000 nitů nebo budoucí potenciál Dolby 10 000 nitů. Budete chtít omezit své nejjasnější úrovně na 1000 nitů, abyste se vyhnuli ořezávání v HDR.
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat. Mám DJI Mini 4 Pro a záznam profilu, program Davinci Resolve 18. Chci použít několik typů záběrů, jak z telefonu v hdr, tak z dronu. Už asi měsíc se snažím získat informace o barvách, LUT a hlavně nastavení projektu, aby to bylo v HDR, jelikož mám i jiné záběry v HDR. Moc nechápu, jak to je, když točím s dronem v logu v Rec. 709, aby bylo možné exportovat do Rec. 2020. Četl jsem vaše příspěvky a myslím, že jste mnohem lepší odborník než já. Udělal jsem nastavení projektu, jak jste řekl, ale obraz je stále plochý a šedý. Musím i po nastavení zadávat formát, ve kterém se video nahrává? Zřejmě ne, pokud to specifikuji již v nastavení projektu. Navíc mám záznam z více kamer, takže jednotné nastavení není ideální. Nahrávka mi vůbec nepomohla, jak tady popisuješ. HDR monitor nemám, ale můj Oled b 7 ano. Stáhl jsem si LUT pro dji mini 4, ale chápu, že tudy cesta nevede. Chtěl bych nastavit projekt pro několik kamer a dron, který natáčí v logu, ale poslední není k dispozici v logu, takže vím, že to mohu nastavit v transformaci barevného prostoru, kde volím vstupní barevný prostor -dji D-Gamut a jako vstup Gamma -DJI D-Log, ale obraz je stále šedý. Předem děkuji za odpověď
 

Attachments

  • Snímek obrazovky 2024-03-12 144306.jpg
    Snímek obrazovky 2024-03-12 144306.jpg
    194.3 KB · Views: 7
  • Snímek obrazovky 2024-03-13 090526.png
    Snímek obrazovky 2024-03-13 090526.png
    675.9 KB · Views: 7
我正在新款 Mini 4 Pro 中尝试 D-Log M 格式。我对日志格式还不太熟悉。我在 Davinci Resolve Studio 中尝试了几种不同的技术。

第一个是将DJI 网站上的D-Log M 应用于 REC.709 LUT。第二个是使用颜色空间变换,如下面的 Casey Faris 视频中所示。使用每种技术,并对色轮和窗口函数进行一些进一步的调整后,我得到了一个让我满意的结果。我觉得与普通的 8 位格式相比,D-Log M 格式让我能够恢复大量因 Mini 4 的自动曝光选择曝光天空而曝光不足的细节。

但我的问题是:这两种技术(LUT 与色彩空间转换)是否是 D-Log M 的首选工作流程?我甚至不确定 CST 输入下拉菜单中的 DJI D-Gamut 和 DJI D-Log 选项是否适用于 D-Log M,因为它不是真正的日志格式。

有什么想法吗?

[媒体=youtube]pI9vIUwqLO0[/媒体]
刚刚买了一台DJI Mini 4 Pro无人机,但是对于如何使用这台无人机的D log-M模式将其还原为HDR视频存在疑惑,因为D log-M模式对应的色域是Rec 709,而HDR所需的色域是Rec 2020或者Rec 2100。希望得到一些解释和帮助,谢谢!
 
Thanks for the reply and tips! There are SO many color options in Resolve it can be a bit overwhelming. :cool:

I ran across this post from here from a few months back, and tried the suggestion from the video.

So essentially:
Use Color Management with these settings (found in project settings)
View attachment 169071

Then right click on the clip in the Color page and set the Input Color Space for the D-Log M clip to:

HLG-->REC.2020 HLG ARIB STD-B67

View attachment 169072

I felt like this gave me the most natural and pleasing result, while requiring the least amount of tweaking color wheels, curves, and window functions compared to anything I've tried so far.

HLG seems a weird choice given that the footage is D-Log M and not HLG. But yet the result is good.

Using the DJI LUT actually gave a good result too, except in shots where there was a high dynamic range. That required a lot of additional adjustments. Like, for example, in this frame you can see the ground was very dark using just the LUT. With Color Management, it's actually pretty well exposed, as is the sky, and there is some room to bring up the overall exposure if I want to.

So for comparison, with no other adjustments applied:

Unprocessed D-Log M
View attachment 169073

DJI D-Log M to REC.709 LUT applied
View attachment 169074

Davinci YRGB Color Management using HLG ARIB Input Color Space
View attachment 169075
I have researched this subject intensively, and I couldn't put my finger down on the right answer. Some complain from DJI's LUT. Some use CST-in* Rec.709 or D-log or Canon-log. There is no right way. It is all down to your judgment. Another essential point is that you need a color calibrated monitor, they cost a lot, but if you're professional then it's worth investing in color calibrated monitors.

I shoot D-log M, I use Davinvi Resolve, I don't use LUTs or CSTs, I just add nodes, I use masks and I keep my eyes on scopes; parade, waveform, etc.

In project settings, color management tab, leave Color science at default settings because you aren't working in a color managed environment.

* CST = colorspace transform
 
  • Like
Reactions: Lens
In project settings, color management tab, leave Color science at default settings because you aren't working in a color managed environment.
I was mistaken, I work in color managed environment. Here are my settings.

Color Space & Transforms is what you need to focus on.

Screenshot 2024-09-16 at 11.37.57 AM.png
 

DJI Drone Deals

New Threads

Forum statistics

Threads
135,078
Messages
1,602,124
Members
163,568
Latest member
logant1234
Want to Remove this Ad? Simply login or create a free account