DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

Czech Republic - Mavic pilots

@Celestyn a ostatni.
Prosim nepiste tu nic o downgrade dik.

EDIT:
resp. přesněji, nepište tu prosím nic o neautorizovaných modifikacích FW (odstranění limitů, výmaz NFZ apod., se kterým může být spojováno i downgrade na verze FW 0.700 a nižší) Hrozí banány či výmaz celého vlákna.

Jak zmínil Plawa - downgrade je popsan tu: How to rollback Mavic firmware (na modifikace použijte google)

Tím bych tu toto téma rád uzavřel. Díky.
 
Last edited:
Dnes jsem provedl let na okraji Sumavy. Letel jsem za prime viditelnosti k nejake zanikle vesnicce a pak zpet. Zpet to bylo trochu proti vetru, mel jsem pusteny zaznam z kamery. Najednou se gimbal zacal pohybovat pomalu smerem vzhuru, sklon nesel pomoci tocitka ovladat a zaznam se vypnul. Nevedel jsem co se deje, na mape byl videt stale spravny smer a rychlost. Pak se najednou gimbal sklopil dolu a zpet na horizont a opet normalne fungoval. Pripadalo mi to, jako kdyby se ten system gimbalu restartoval, nebo tak neco. V notifikacich neni zadne hlaseni, jen pak pri opetovnem spusteni zaznamu kamery klasicky "Tap the screen lightly to focus.".

Pak jsem jeste chvili letal, zkusil nastoupat do vetsi vysky, pote vyklesaval primo dolu a v tom okamziku jsem dostal hlaseni "Descending. Exited Visual Avoidance System". Tohle hlaseni vidim prvne a nevim, proc.

Pri finalnim pristani (auto landing mod) se system netrefil zpet presne na podlozku, i kdyz jsem na zacatku povolil presne zaznamenani mista startu. Pravda je, ze na zacatku jsem nenasel hlaseni "Home Point Recorded, Return-to-Home Altitude:65M". Napdalo me, ze pricinou by mohlo byt, ze jsem prilis brzo "vzal za kniply".
 
Ja jsem na dva problemy nesel uz odpoved:

1.problem s gimbalem
se dnes opakoval. Najednou se vypne nahravani, gimbal kouka nekam nahodne a po chvili se opet vyrovna do pozice, kde byl predtim.

2.decendig visual avoidance system
mam zapnuto vyhybani se prekazkam pri sestupu. Pri urcitych situacich se tento system sam vypne a toto je jen notifikace (ne chyba), ze neni aktivni a mam dat pozor.

3.nepristani na podlozku
... bylo zpusobene tim, ze jsem byl nad sebou ve vzdalenosti (horizontalni) par metru od HP a aktivoval jsem RTH.
Dnes mi prisel z nejakeho magazinu nasledujici clanek, ktery to vysvetluje:

===

Hey Pavel

Imagine you are all good, just happily flying your drone…

You hit the Return to home button…

And you think:

- “Alright, that’s it for today let’s relax a bit while my drone lands’’

And the drone, instead of landing where it should, it gets closer to the water and tries to land there.

Luckily you were paying attention and fastly hit the pause button…

But…

What just happened?

Well, each time you use the Return to the home button you might get a very different result to what you were expecting...

TKK3VTvLNYHxPo2uXS4qKBHnSdHAokfZv_pFGzPkg2Yc8sTnPUEESTJCuoDXCuSzw1UEToFC8AAEyyTwOQqildXi3FWwyOrc9eDRyVIlny1dc-qARPe9a5sXGaqbvB4OWT2o892b


For example, you can cause the drone to go into landing exactly where it is!

If your drone is within 20 meters of home point and you press RTH it will not fly back to the home point but it will land where it is…

Even over water!!

And this applies to the Phantom 3, 4 and 4 Pro

Luckily for the Mavic DJI got a bit smarter and limited this to 5 meters.

iZNMjkcjkwVO38_cMWOaQf9Kwiy_egW2kL1t8dIQEdNCdEXLVw3CLR1kemRy88H2oUxovOiDeFb3qUCZpme0a7I4uT1N5mQtaRbdx_3zq3G-DqAxDVbmtgODZ4cySpmbLDbbgIut


So watch out when invoking RTH - you might be within the 20/5 meter trigger and go into landing where you are and this could be a COSTLY mistake!

Here is to many safe landings

Hope that saved your drone Pavel!

- Laurence

===
 
Nechci byt kverulantem ale to RTH chovani je komplet popsany v manualu...

Jinak zkus vysledovat jestli ten problem s gimbalem neni ve chvili kdy se dlouhy video preleje do novyho souboru, myslim, ze s rim nekdo mel uz problem ale to bylo na starsich FW
 
Dnes jsem provedl let na okraji Sumavy. Letel jsem za prime viditelnosti k nejake zanikle vesnicce a pak zpet. Zpet to bylo trochu proti vetru, mel jsem pusteny zaznam z kamery. Najednou se gimbal zacal pohybovat pomalu smerem vzhuru, sklon nesel pomoci tocitka ovladat a zaznam se vypnul. Nevedel jsem co se deje, na mape byl videt stale spravny smer a rychlost. Pak se najednou gimbal sklopil dolu a zpet na horizont a opet normalne fungoval. Pripadalo mi to, jako kdyby se ten system gimbalu restartoval, nebo tak neco. V notifikacich neni zadne hlaseni, jen pak pri opetovnem spusteni zaznamu kamery klasicky "Tap the screen lightly to focus.".

Mě se tohle stává bohužel relativně běžně, tak jednou z 20 letů, byl to i můj prvni dotaz tady na fóru. Gimbal prostě začne někam "vlát" a po nějaké době se resetuje. I když běží v tu chvíli nahrávání videa, ukončí se a neuloží.

S mic velkým souborem to u mě nesouvisí, dělám většinou záběry do 300MB

Firmwary postupně upgraduju na poslední tak jak mi je to nabízí, takže vím že to dělá i s 900.
 
Ja jsem ted zkusil udelat tu kalibraci gimbalu a vypnul jsem 30st nahoru. Zatim se mi to pote nestalo, ale je brzo na to radovat se.
 
Ja jsem ted zkusil udelat tu kalibraci gimbalu a vypnul jsem 30st nahoru. Zatim se mi to pote nestalo, ale je brzo na to radovat se.

Já začal na 30* lítat až relativně nedávno, takže myslím že mi to dělalo i s vypnutou touhle featurou. S kalibraci si nedovedu představit souvislost, ale čert ví jak té technice straší ve věži

Každopádně sleduj a dej vědět.
 
...
Pri finalnim pristani (auto landing mod) se system netrefil zpet presne na podlozku, i kdyz jsem na zacatku povolil presne zaznamenani mista startu. Pravda je, ze na zacatku jsem nenasel hlaseni "Home Point Recorded, Return-to-Home Altitude:65M". Napdalo me, ze pricinou by mohlo byt, ze jsem prilis brzo "vzal za kniply".

Ahoj,
ano, o tom restartu gimbalu během letu se na fórech DJI hodně píše. Osobně naštěstí nemám zkušenost, mám pocit, že se to začlo objevovat někdy od března/dubna? (Jen čert a DJI ví, jestli to byla série Maviků nebo verze FW - předpokládám, že lítáš na posledním aktuálním FW) ;) ...
Řešení? Někdo doporučuje jen restart, jiní kalibrace všeho možného (např i kontroleru), což je podle mě blbost... jiná vlákna končí reklamací a výměnou.
čti např tady:
1) Gimbal goes up and down during a flight
2) Gimbal out of control
3) Spontaneous "gimbal reset" during flight

O tom "Descending - exiting VOAS" čtu prvně, pokud nejde o normální funkci (vypíná se samo) netuším co to je (možná i poblblá čidla, mohlo to být jedno s druhým, jak píšeš, start příliš brzy, neuložená pozice vzletu apod.).

Ohledně vzletového postupu:
Mně se osvědčuje před vzlétnutím to nechat vše chvilinku "sednout" (zahřát na provozní teplotu), Zapnu RC, připojim mobil v airplane modu, zapnu Mavika - sleduju iniciaci, jak se chovaj (zacukaj) motorky a iniciační procedura gimbalu, pak mrknu na displej na chyby, naformátuju kartu, proklikám na displeji všechny stavy (IMU, kompas, stav baterky) pak ho vezmu do ruky a vzlítnu, ale nechám ho pár vteřin viset, zatočim s nim o 360° na obě strany a sleduju jestli hoveruje na místě, nikam neutíká atd, sleduju displej jestli nejsou chybové hlášky, prohejbu všechny ovládací prvky RC a při tom sleduju reakce Mavika, mrknu na obraz - jestli má video/foto správně horizont, jestli ostří jak má po tapnutí na displej, mrknu na interference přenosu (autopásmo), proklikám zběžně nastavení kamery/foťáku (ISO, závěrku, manuál/auto - dle toho co chci točit), jestli je vše OK vzhledem ke světlu a nasazenému filtru),
Pak vyletím 30 až 100 m vysoko pro první snímky ale Mavika prvních pár minut držim stále pod dohledem... když se neobjevují další hlášky (vítr, interference apod) teprve pak si troufnu s nim letět někam dál hledat zajímavá místa/kompozice, oblety POI apod.

Chyby takhle objevím hned při iniciaci, resp. během prvních minut vzletu - při letu pak nikdy nemám potíže. (ťuk, ťuk na zoubek) ;)
 
Last edited:
Je tu "oficialni" downgrade forum se kterym jsou admini ok...

How to rollback Mavic firmware

Plawo, OK, dík za link, nemusíme to tu tedy dále opakovat, každý nechť si to přečte tam ;) ...
Ještě před měsícem tu bylo víc podobných vláken (a kde jsou dneska?), hádám, že adminům vadí hlavně postupy ohledně modifikace FW, odemčení limitů a výmaz NFZ... downgrade jako takový být závadný nemusí (byť ho na DJI ze svých stránek stáhli a dále nepodporují).

Já bych to tu rád udržel "čisté", proč zbytečně dráždit(?) postup DG je známý, stejně jako modifikace a všechny lumpárny kolem (popsané na jiných fórech)...
Kdo chce, ať si to ale najde jinde. Tohle vlákno jsem založil jako pokec českých pilotů o létání (místa, zkušenosti, dobré tipy na snímky, výlety apod.) Díky za pochopení.
 
Last edited:
Ohledně vzletového postupu:
Mně se osvědčuje před vzlétnutím to nechat vše chvilinku "sednout" (zahřát na provozní teplotu), Zapnu RC, připojim mobil v airplane modu, zapnu Mavika - sleduju iniciaci, jak se chovaj (zacukaj) motorky a iniciační procedura gimbalu, pak mrknu na displej na chyby, naformátuju kartu, proklikám na displeji všechny stavy (IMU, kompas, stav baterky) pak ho vezmu do ruky a vzlítnu, ale nechám ho pár vteřin viset, zatočim s nim o 360° na obě strany a sleduju jestli hoveruje na místě, nikam neutíká atd, sleduju displej jestli nejsou chybové hlášky, prohejbu všechny ovládací prvky RC a při tom sleduju reakce Mavika, mrknu na obraz - jestli má video/foto správně horizont, jestli ostří jak má po tapnutí na displej, mrknu na interference přenosu (autopásmo), proklikám zběžně nastavení kamery/foťáku (ISO, závěrku, manuál/auto - dle toho co chci točit), jestli je vše OK vzhledem ke světlu a nasazenému filtru),
Pak vyletím 30 až 100 m vysoko pro první snímky ale Mavika prvních pár minut držim stále pod dohledem... když se neobjevují další hlášky (vítr, interference apod) teprve pak si troufnu s nim letět někam dál hledat zajímavá místa/kompozice, oblety POI apod.

Chyby takhle objevím hned při iniciaci, resp. během prvních minut vzletu - při letu pak nikdy nemám potíže. (ťuk, ťuk na zoubek) ;)

Jsem ted na par tydnu v CR, byl jsem v Rakousku v horach u krasnyho jezera kde bylo na brehu x lidi, tak jsem tam nechtel delat kraval, takze muj postup vypadal asi takhle

- zapnout vsechno, pockat na GPS
- vzlet, okamzite sport mode, pryc rovne a nahoru ;)

A Mavica porad mam, vsimlo si me mozna 5 lidi hned kolem, dokonce jsem pak sklidil i pozitivni reakce za pristani do ruky ale je fakt ze kdyz mam cas, tak radsi kontroluju jestli je vsechno ok.. Az se dostanu zpatky k poradnymu kompu tak tu celou vypravu nejak zedituju a nahraju.

Jinak na Lipne jsem vylez na Vitkuv hradek, spravce jsem se jeste pred otvirackou zeptal jestli mu bude vadit kdyz si udelam par zaberu z drona, skoncilo to tak ze me pustil na vez pul hodiny driv samotnyho a rek mi at si litam kde chci ;) Evidentne se vyplati bejt slusnej a zeptat se..

A konecne jsem mel moznost kouknou na zabery z Mavica v native 4k na 60" TV a musim rict ze jsem docela cumel jak to vypada... jestli mate moznost tak to nekde zkuste, od ted asi budu exportovat v 4K, i kdyz vetsinou kombinuju zabery z drona a gopro ktery mam jenom 1080p..
 
  • Like
Reactions: Vasek
Mám na cestě tu PGY autonabíječku na 2 baterie paralelně. V datasheetu píšou napětí od 11.8V, tak doufám že bude fungovat i s chcípnutým motorem. Dám vědět až dorazí.

Čaute.

Nabiječka dorazila. V neděli jsem jí poprvé používal, ale chce to víc testů, nějaké věci mi zatím nefungují. Ještě vyzkouším v jiném autě a dám report.

- na první zapnutí s chcípnutym motorem to nabíjí iphona přes USB, ale Mavic baterku (ani jednu ani dvě) ne. Šťáva do toho evidentně jde, když to telefon nabíjí. Musím víc prozkoumat.

- po nastartování nabíjí jednu baterku i když jsou připojené dvě. Když jsem je zkoušel různě prohazovat mezi těmi kabely, většinou to pokračovalo v dobíjení pořád té stejné, takže kabely fungují oba. Možná stejná logika jako v nabíjecím hubu, že to dobíjí vždycky tu nejvíc nabitou. Zkoušel jsem to v různém pořadí odpojovat a připojovat od auta i baterky od nabíječky, jestli najdu nějaký stav kdy to bude nabíjet obě, ale nenašel. Neměl jsem možnost je nechat v autě tak dlouho, abych vysledoval jestli to začne nabíjet druhou poté co se první nabije

- po chcípnutí motoru a vypnutí zapalování se baterka nabíjela normáně dál, i po cca 20 min, kdežto originální mi vždycky hned po vypnutí motoru přestala nabíjet, takže aspoň tenhle problém to řeší

- je příjemné že má ta nabíječka i USB a dá se tak dobíjet s baterkou i telefon. Originál USB nemá a člověk pak v autě zápasí o zásuvky když potřebuje při přejezdu dobít obojí

- tělo nabíječky je z lesklého, toho rádoby luxusního plastu. Já osobně to nemám rád, protože se to při používání v autě okamžitě odře a po pár použitích nevyhnutelně vypadá jako starý otřískaný šunt. Ale to je kosmetický detail.


Co se toho současného nabíjení dvou baterek týče, možná má ta nabíječka kontrolu toho kolik dokáže odebírat ze zásuvky, a když vidí že autozásuvka víc nedá, druhou baterku nepřipojí. Proto chci vyzkoušet ještě druhé auto. Dám vědět.
 
Ahoj všichni! Jsem z Lovosic a rád bych vás poprosil o pomoc při nákupu mého nového (staršího) Mavica. Mám nalétáno cca 20 hodin s hračkama jako jsou Sky Walker 1306 a Tracker JXD 523 (na začátek docela dobrý :-). Mám možnost koupit 3 měsíce starýho Mavica (cca 30000,.- Kč). Měl by být v pořádku, ale co by jste, jako už hrdí majitelé Mavica, poradili vyzkoušet a otestovat v první řadě. Díky všem za rady. Jarda
 
Ahoj všichni! Jsem z Lovosic a rád bych vás poprosil o pomoc při nákupu mého nového (staršího) Mavica. Mám nalétáno cca 20 hodin s hračkama jako jsou Sky Walker 1306 a Tracker JXD 523 (na začátek docela dobrý :). Mám možnost koupit 3 měsíce starýho Mavica (cca 30000,.- Kč). Měl by být v pořádku, ale co by jste, jako už hrdí majitelé Mavica, poradili vyzkoušet a otestovat v první řadě. Díky všem za rady. Jarda

Ahoj, předpokládám že je i s papírama a tedy se zbytkem záruky - kde to bylo koupeno? (ebay a podobné nebrat) má to Care refresh? (jestli ano - asi smůla, není přenositelná, jestli ne možná by se ještě dala aktivovat - tak nebo tak musel bys řešit přes DJI).
Ptal bych se proč ho prodává, kolik s nim nalétal, jestli padl (měl hard-land) hledej sebemenší škrábaneček, neboť při pozdější reklamaci v servisu neuspěješ (svádějí to na mechanické poškození) aniž by stáhli data z černé skříňky. Hlavně pak zkus jestli lítá :-) zkus gimbal - jestli je video stabilní a netřepe. Jestli kamera správně ostří (jestli ostření funguje "na tap", jestli není rozostřena pravá nebo levá strana - časté issue), podívej se na verzi FW na které to je (ideální je 0.7). Mrkni na senzory - jaké indikují interference - měla by být vždy kraťonká zelená čárečka 4× u IMU resp. 2× u kompasů... když to bude jinak, nechej ho to před tebou zkalibrovat. Když to nepůjde je něco blbě. Lítej v kruzích pár vteřin na plný plyn ve sport modu a sleduj jestli se neobjevují interference (odstínění antén a interference od vlastního magnetického pole drátů napájení předních motorů při větším odběru proudu).

Kdyžby cokoliv nešlo - nebo sváděl na individuální nastavení - dej factory reset (nebo jen reset dílčí součásti) a zkus znovu.

K ceně... za 30 tis (to je kombo? - jestli ne tak skoro můžeš mít novej...)
Mavika z ruky bych se koupit bál, snad jedině v USA, kde mají pojištění za pár babek a když padne zaplatí ti nový kus...
 
Ahoj, předpokládám že je i s papírama a tedy se zbytkem záruky - kde to bylo koupeno? (ebay a podobné nebrat) má to Care refresh? (jestli ano - asi smůla, není přenositelná, jestli ne možná by se ještě dala aktivovat - tak nebo tak musel bys řešit přes DJI).
Ptal bych se proč ho prodává, kolik s nim nalétal, jestli padl (měl hard-land) hledej sebemenší škrábaneček, neboť při pozdější reklamaci v servisu neuspěješ (svádějí to na mechanické poškození) aniž by stáhli data z černé skříňky. Hlavně pak zkus jestli lítá :) zkus gimbal - jestli je video stabilní a netřepe. Jestli kamera správně ostří (jestli ostření funguje "na tap", jestli není rozostřena pravá nebo levá strana - časté issue), podívej se na verzi FW na které to je (ideální je 0.7). Mrkni na senzory - jaké indikují interference - měla by být vždy kraťonká zelená čárečka 4× u IMU resp. 2× u kompasů... když to bude jinak, nechej ho to před tebou zkalibrovat. Když to nepůjde je něco blbě. Lítej v kruzích pár vteřin na plný plyn ve sport modu a sleduj jestli se neobjevují interference (odstínění antén a interference od vlastního magnetického pole drátů napájení předních motorů při větším odběru proudu).

Kdyžby cokoliv nešlo - nebo sváděl na individuální nastavení - dej factory reset (nebo jen reset dílčí součásti) a zkus znovu.

K ceně... za 30 tis (to je kombo? - jestli ne tak skoro můžeš mít novej...)
Mavika z ruky bych se koupit bál, snad jedině v USA, kde mají pojištění za pár babek a když padne zaplatí ti nový kus...

Ahoj W...!
Díky za rychlou reakci, ale vidím to dost bledě, co by z pohledu "Mavic-laika" :-(.
Vzhledem k tomu, že jsem ho ještě neměl v ruce, tak se obávám, že tenhle test u mě neprojde.
Ale udělám, co bude v mých silách :-). Určitě si ho pořádně prohlídnu a trochu prolítnu!
Jinak, je to Fly more combo (3x baterie - prý cca 7 cyklů, náhr. vrtule, dock, kožená brašna) + prodlužovací nožičky, kupován v květnu v Czc.cz s dokladem o koupi. Tak uvidíme - zítra v Praze.
Ještě jednou díky!!!
(Uvítal bych společné létání - s kýmkoliv, rád se přiučím ;-) )
 
Ahoj W...!
Díky za rychlou reakci, ale vidím to dost bledě, co by z pohledu "Mavic-laika" :-(.
Vzhledem k tomu, že jsem ho ještě neměl v ruce, tak se obávám, že tenhle test u mě neprojde.
Ale udělám, co bude v mých silách :). Určitě si ho pořádně prohlídnu a trochu prolítnu!
Jinak, je to Fly more combo (3x baterie - prý cca 7 cyklů, náhr. vrtule, dock, kožená brašna) + prodlužovací nožičky, kupován v květnu v Czc.cz s dokladem o koupi. Tak uvidíme - zítra v Praze.
Ještě jednou díky!!!
(Uvítal bych společné létání - s kýmkoliv, rád se přiučím ;-) )

Klidně ho nech ať ti tohle všechno předvede sám (za tři měsíce používání tohle musí znát)... ty jen sleduj displej a pozici páček. Počet cyklů nabití baterek zjistíš v menu (klik na ikonku baterky v záhlaví). Cena 30k za kombo je fajn (teda když vše bude OK).

Ohledně společného létání, pošli mi PM s tel. číslem, vezmem Tě do party (skupinka WhatsApp na mobilech, kde se operativně domlouváme záletech ;-)
 

DJI Drone Deals

New Threads

Forum statistics

Threads
134,489
Messages
1,595,593
Members
163,016
Latest member
nui
Want to Remove this Ad? Simply login or create a free account