Zdar ve spolek,
tak zase další střípek do mojeho příběhu. Tentokrát pro mě alespoň trochu povzbudivý
. Včera jsem po domluvě navštivil s Mavikem sídlo společnosti Telink na Stodůlkách. Předně musím smeknout před jejich profesionálním přístupem. Žádný problém že jsem svůj stroj nekoupil u nich. Přistup všech zúčastněných při mé návštěvě mě doslova posadil na prdel. Když jsem začal vyprávět můj "příběh", tak mě asi po deseti větách pani přerušila a rovnou zavolala servisního technika. Sympatický mladík si celou "pohádku" vyslech, prostudoval přinesené dokumenty a následně i mojeho Mavika. Pak už jen nevěřícně kroutil hlavou. Přepálený kabel od gymbalu a opálenou plastovou pojistku prý ještě v životě neviděl. Společnost Diskus znají jen jako distributora podobných zařízení pro Alzu a že jim asi pravděpodobně zajišťují i servis na tyto výrobky. Pochopitelně nejsou autorizovaným servisem ani autorizovaným prodejcem. Vyjádření ze servisu považuje jako já za nedostačující a vzhledem k povaze poškození zcela zavádějící. Předem mě upozornil že nemůže vystavit posudek rovnající se posouzení certifikovaného servisu. To může pouze servis v německu. Ubezpečil jsem ho že nic takového nechci, protože vím že to není možné a že jsem přišel pouze s žádostí o posouzení stavu stroje a celého dění okolo celé mojí kauzy. Velmi mě potěšilo když mi sdělil že důvod vzniku poškození kabelu, jak tvrdí servis ( zapomenutá aretace gymbalu a následný let s ní ( i když to se mi nestalo )) je BLBOST !!!!
Jak mi obětavě vysvětlil Mavik disponuje spoustou ochranných mechanismů a sotwareových pojistek.
Jedna z nich je právě i pro případ opomenuté aretace gymbalu. V případě zapomenuté pojistky je nejprve odeslána hláška kterou už asi většina viděla
Pokud nedojde k odstranění aretace a stroj je i nadále v provozu, systém Mavika gymbal odpojí !!! Takže pokud někdo lítá s aretací nemůže poškodit gymbal. Pouze vyřadí z činnosti stabilizaci obrazu. Jinak přepálený kabel, následně nefunkční spodní optické senzory a nefunkční větrák na boardu ( jak psal Willik ve svém odhadu a trefil se) připisuje neodbornému zásahu v servisu. V každém případě mi doporučil kontaktovak podporu DJI a zaslat Mavika do německa. Dostal jsem přímo konkrétní mailovou adresu a poradil v jakém stylu první mail napsat aby se tím zabýval jen jeden člověk a ne pokaždé někdo jiný. Tím že posouzení dělal neautorizovaný distributor mám velkou šance na opravu a pravděpodobně na výměnu ( vzhledem k počtu závad ). "Do karet" mi hraje i skutečnost že DJI si zakláda na dobré pověsti a takovýhle přístup se jim určitě nebude líbit. Technik mi vysvětlil že pokud on má k posouzení reklamaci, tak na základě popisu závady pročte logy z černé skříňky a buď jednoznačně prokáže chybu pilota, jinak drona automaticky posílá do němec. V mém případě by prý rovnou zasílal do němec vzhledem k tak netypyckému poškození. Jenže mi víme že do reklamace šel kabel nepoškozený, takže ani technik svým zapnutím drona při přebírání do reklamace nemohl způsobit poškození. Takže zbývá servis. Proto ve zprávě uvádějí "mechanické poškození kabelu" ale bez bližší specifikace poškození. Ještě že mám komunikaci archivovanou.
No vzhledem k tomu že odjíždím na dovolenou, napíšu do Alzy návrh, že vzhledem ke zjištěným skutečnostem navrhuji pro obě strany nejjednodušší řešení, a to odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nesplnění jakosti výrobku. Pokud na to nepřistoupí tak budou mít problémy. V první řadě sehnat řádné posouzení závady ze servisu včetně odůvodnění zamítnutí záruční opravy, které budu požadovat abych ho mohl zaslat s dronem do německa jako podklad pro stížnost. Pak ať se třeba pos......