Ahoj, mate nekdo zkusenosti s resenim problemu horizontalne nevycentrovaneho gimbalu?
Mam Mavica par mesicu a ze zacatku jsem s nim nemel zadny problem. Posledni dobou pozoruji, ze pri letu rovne miri kamera trochu stranou. Na videu to pak pusobi, jakoby dron driftoval. Zkousel jsem kalibrovat IMU, gimbal, kompas, kamery ... proste vsechno co lze. Nic nepomohlo.
Mam podezreni, jestli neni neco s kompasem. Posledni dobou chce kalibrovat po kazdem pusteni mavica, to se driv nestavalo.
Chystam se ho jiz pomalu reklamovat, protoze to je pomerne neprijemna chybka. Dodavam, ze dron nikdy nehavaroval. Mozna jeste zkusim restore firmwaru, ale moc neverim, ze to pomuze.
Rad bych se tez zeptal na vase zkusenosti se zarucnim servisem v Telinku.
Diky za odpovedi!
Tom
Ahoj,
hele zkušenost s tim moc nemam, páč kalibruju opravdu jen když něco zlobí nebo to appka z nějakého důvodu sama chce.
Gimbal jsem dělal jen jednou, spíš abych viděl, co to vlastně dělá. Prostě - když to funguje, nesahám na to...
Ohledně Tvého popisu projevu vady - nejde teda o "tilt shift" ale opradu o "směr kam kouká"? Jakoby teda vodorovně s horizontem OK, ale když máš zapnuté mřížky (kříž na středu), zamíříš cíl a letíš, letí po chvíli mimo ten cíl?? To totiž může být úplně normální... záleží na mnoha faktorech, (vítr, visual OAS, citlivost RC (kalibrovals i ovladač?), nulová pozice páček, kalibrace kompasu, atd.), vidíš na mapce letu rovnou čáru letu? (dráhu cos uletěl nikoliv trajektorii zpět
jestli je rovná a ne třeba oblouk, neřešil bych to. Při bočním větru kolem 8 a víc m/s je slabý drift (i při GPS P-mode) normální, na dráze v mapce to sotva poznáš, na videu to ale vidět být může. Když visí, (bez větru) visí na místě nebo nějak cuká, někam klouže? Když nehejbáš páčkama taky OK?
Jestli ti letí rovně a kouká stranou, to vypadá jako fixed wing (nebo course lock) (funkce tušim někdy od FW .600) to bys ale asi věděl, že letíš v těchto režimech, ne?
Jak píše Vašek - kalibrace kompasu při každym startu Mavika ale určitě normální neni, nemáš novej přívěšek na klíče, velký svazek klíčů apod. v kapse?
Při kalibraci kompasu jdi někam do pole, kde nic neni, a i RC nech dál od Mavika, průběh kalibrace poznáš i jen podle blikání diody, nemusíš koukat na obrazovku nebo RC. Když se dobře zkalibruje, stačí to jednou a měl by bejt OK na velmi dlouhou dobu (určitě desítky letů)... kalibraci doporučuje DJI při změně FW (ale i při té salvě změn FW upg.; je potřeba kalibrací minimální), při velké vzdálenosti když s nim někam cestuješ apod. Pokud lítáš kolem baráku stačí kalib. teoreticky udělat jednou za život...
Držim palec ať to dopadne.
W.
PS:
S Mavikem lítám cca 6 měsíců (zatím asi 30 hodin, přes 150 letů a přes 100 km) přesnou statistiku nemám, protože se mi nechtíc povedlo část dat na DJI synchronizaci smazat.
Nicméně - kalibrace IMU všeho všudy 1×, kompasu 2×, visual navigace (přes kabel u obrazovky) celkem 3× (teď ta poslední vyžádána po upgrade fw na .900). Před každým startem samozřejmě všechno kontroluju a testuju - teprve když je vše v zeleném, jdu nahoru.