DJI Mavic, Air and Mini Drones
Friendly, Helpful & Knowledgeable Community
Join Us Now

MA2 FocusTrack

Serge Gilles

New Member
Joined
Oct 27, 2020
Messages
4
Reactions
3
Age
82
Location
Montmagny, Québec, Canada
J'ai réussi à utiliser FocusTrack seulement une fois. Maintenant je clique sur une personne pour la faire suivre par le drone mais le menu Active Track 3.0 n'apparaît pas et le câdrage entourant la personne n'apparaît pas non plus. Que dois-je faire?
 
J'ai réussi à utiliser FocusTrack seulement une fois. Maintenant je clique sur une personne pour la faire suivre par le drone mais le menu Active Track 3.0 n'apparaît pas et le câdrage entourant la personne n'apparaît pas non plus. Que dois-je faire?
Translation for above question:

I managed to use FocusTrack only once. Now I click on a person to have them followed by the drone but the Active Track 3.0 menu doesn't appear and the wiring surrounding the person doesn't appear either. What must I do?

Phantomrain.org
Gear to fly your Mavic Air 2 in the Rain and Land on Water.
 
Last edited:
J'ai réussi à utiliser FocusTrack seulement une fois. Maintenant je clique sur une personne pour la faire suivre par le drone mais le menu Active Track 3.0 n'apparaît pas et le câdrage entourant la personne n'apparaît pas non plus. Que dois-je faire?
You need to drag a square around the person, not just click on them.
 
  • Like
Reactions: Serge Gilles
Well much of the time AT will recognize people and cars, thus putting a green dot near them to select them. But a lot of times they aren't automatically recognized so in those times you do need to "draw" a box around them.

Be sure of course you are actually in AT mode first and not some other mode.
 
  • Like
Reactions: Phantomrain.org
Lycus Tech Mavic Air 3 Case

DJI Drone Deals

New Threads

Forum statistics

Threads
131,259
Messages
1,561,411
Members
160,213
Latest member
AVI Drones